خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/15 - 16:38
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی در دیدار با معاون وزیر امور خارجه ویتنام:

حمایت از بخش خصوصی سبب ارتقاء حجم مبادلات تجاری میان تهران و هانوی می‌شود

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام، گفت: حمایت از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تقویت روابط و ارتقا حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را در بر خواهد داشت که نیازمند پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام در ادامه دیدار با مقامات ویتنامی با «خانم هنگ معاون وزیر امور خارجه ویتنام» در محل این وزارتخانه دیدار و گفتگو کرد.



وی با ابراز خرسندی از این دیدار، روابط دو کشور ایران و ویتنام را دوستانه و رو به گسترش دانست و آمادگی کشورمان را برای توسعه این روابط در حوزه های گوناگون اعلام کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ویتنام با اشاره به پنجاه سال روابط دیپلماتیک دو کشور، گفت: سختکوشی و اراده قوی مردم ویتنام رمز پیشرفت آن‌ها در عرصه‌های مختلف دیپلماسی، اقتصادی، تجاری و کشاورزی است.



وی بر استمرار مشورت‌ها و گفتگوها با همتایان ویتنامی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: پیگیری و تحقق موافقتنامه ها و اسناد خوب امضا شده با توجه به سفر اخیر رییس مجلس ویتنام به تهران می‌تواند روند ارتقاء اقتصادی دو کشور را به دنبال داشته باشد.



رحیمی جهان آبادی بر استمرار مشورت‌ها و گفتگوها با همتایان ویتنامی در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: دیپلماسی پارلمانی شرط ارتقا مناسبات دو مجلس است و ضرورت تقویت روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی با تحرک بخشی در کمیسیون‌های تخصصی و عمومی قابل استحصال است و حمایت از بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی، تقویت روابط و ارتقا حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را در بر خواهد داشت که نیازمند پیگیری است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحولات غزه نیز گفت: ریشه بحران فلسطین به اشغالگری، کشتار و رویکرد ضدبشری رژیم صهیونیستی باز می‌گردد و از منظر حقوق بین الملل، مردمان هر کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند.



وی همچنین اظهار کرد: واکنش جامعه جهانی باید به سمت توقف فوری نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشد و کمک‌های انسان دوستانه نیز به صورت گسترده وارد غزه شود.



مناسبات و روابط ایران و ویتنام ریشه دار و قدیمی است



معاون وزیر امور خارجه ویتنام نیز در این دیدار مناسبات و روابط دو کشور را ریشه دار و قدیمی دانست و گفت: با توجه به تحرکات پارلمانی و دیپلماسی رو به رشد فی مابین دو کشور ارتقاء سطح مناسبات و حجم مبادلات اقتصادی بیش از پیش افزایش یابد.



خانم هنگ با اشاره به حجم مبادلاتی میان ایران و ویتنام در این دیدار، افزود: دو کشور موارد مشترک زیادی دارند و ما امیدوار هستیم که به سمتی پیش برویم که حجم روابط ایران و ویتنام که در حجم اندکی در حال تعامل است با پیگیری اسناد مورد توافق دو کشور افزایش چندین برابری داشته باشد ./



پایان پیام

  • کد خبر : 371092
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار